Lectia de Istorie



Stateam de vorba cu bunica mea. Nu ne-a lasat niciodata sa ii spunem mamaie. Acum puteti sa-mi spuneti ori bunica, ori momaia, si rade si ea de jocul de cuvinte inventat. Zi-ne buni, de legionari, o trag eu de limba. Iar ea, simtind importanta interviului, cu mainile pe capot, cu privirea fixa, pe un punct imaginar, isi incepe ora de istorie. Strabunicul tau, Mos Ion, a salvat de la un bombardament pe un sergent. Asta se intampla in 1919. Dupa sfarsitul primului razboi mondial, sergentul a venit in sat sa-l caute pe Mos Ion. Au facut poze in fata casei si a plecat. La scurt timp, s-a intors de la Tulcea cu tot felul de acte, care, in 1933 l-au facut pe Mos Ion primar. Cand legionarismul a devenit o noua moda, primarul atragea in legiune noi membri cu cadouri si cantece. Aveau legionarii astia la cantece, pe care le cantau peste tot! Mergeau si la sezatoare, si cantau cu femeile. Invatam cantece dinastea, chiar si la scoala, defilam pe strada, iar cantecele noastre se-naltau catre ceruri. Iar eu mergeam in fata tuturor, ca aveam functia de capetenie de pluton. Eram fruntasa ogoarelor si acum am pensie de 90 lei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu